(UPDATE) DeSportjournalist.nl is even op vakantie…

St. Louis Blues

St. Louis Blues (Photo credit: Wikipedia)

Vrienden!

Het was u allen natuurlijk al opgevallen: weinig activiteit de afgelopen anderhalveweek op deze blog!
Dat komt omdat ik even op vakantie ben. De Sportjournalist is namelijk ook een Sportliefhebber. En sterker nog, een supporter. Nee, niet van Cambuur of Heerenveen – ik word ervoor betaald om objectief te zijn en dat ben ik.

Maar: fan zijn van een Amerikaanse sportploeg, dat mag natuurlijk wel. En dat ben ik ook. Dat vormde de reden van een bezoek aan St. Louis de afgelopen week. Inderdaad, geen stad waar de gemiddelde Nederlander snel naartoe zou gaan (ook al is het een prachtige stad; maar ja, onbekend maakt onbemind).

Ik heb al eens voor mijn werk over Amerikaanse ijshockey geschreven, maar nu was ik er voor de fun. Voor de St. Louis Blues en de ijshockey-play-offs in de NHL (National Hockey League). Voor een weerzien met vele vrienden die ik er in 2009 maakte. En – omdat ik er toch was – ook even voor een bezoekje aan de honkballers van de St. Louis Cardinals. ‘Ach, boeiend…’, zegt u? Welnu, jazeker boeiend!

En dat zal ik de komende dagen eens even illustreren met foto’s, video’s. Ondergetekende haalde zelfs de plaatselijke krant in verband met zijn bezoek als Europese fan speciaal voor twee play-offpotjes van de Blues versus de San Jose Sharks.

Nu het SLECHTE NIEUWS: mijn vakantie is nog niet voorbij; een tripje naar Zweden wacht. Dus het kan zijn dat u nog even moet wachten op al die filmpjes, foto’s en verhalen… Ze zijn meer dan de moeite waard; daarover geen zorgen!

Blijf de site in de gaten houden de komende dagen en deze reporter zal u weer voorzien van de nodige leuke dingen!

Over Gerard Bos

Sportjournalist Friesch Dagblad www.desportjournalist.nl Twitter: @GerardBos

Geplaatst op 18 april 2012, in IJshockey (NHL) en getagd als , , , , , , , , . Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

Geef een reactie

