Journalist met bom bij Almere – Cambuur? Túúrlijk…

Steward bij ingang tegen mij: ,,Meneer, even wachten. Wilt u uw tas even openen?”
Ik: ,,Eh, waarom? Daar zit alleen een laptop in en wat papierwerk. Ik ben van de krant.”
Steward: ,,Dat geloof ik graag, meneer. Maar toch even openen.”
Ik: ,,Prima, maar dat gebeurt anders nooit. Bij geen enkele club. Of dacht je dat ik een bom bij me heb?”
Steward: ,,Alles kan, meneer. Ik doe alleen maar mijn werk.”

En natuurlijk vonden ze niets verdachts. Nogal wiedes.

Uiteindelijk werd het toch nog een prima avond; dit bleek slechts een valse start.
U moet weten: De afgelopen jaren hadden meerdere journalisten problemen met stewards van de club, die hen het werk belemmerden. En niet alleen wij Friese media. Nee, uit het hele land kwam bijval van andere media die dezelfde klachten hadden. Luister ook naar dit fragment van Omroep Flevoland (audio).

Een klachtenbrief in 2011 richting club en NSP (belangenbehartiger Nederlandse sportpers), ondertekend door media uit alle hoeken van het land, bood soelaas. Gisteren was het namelijk goed voor elkaar in Almere. Tot en met koffie op een dienblad aan toe. Nou had dat ook weer niet gehoeven, maar dat terzijde. Maar goed in 2012 goed behandeld daar. Hulde.

Jammer van die bomcontrole, dat dan weer wel.

Over Gerard Bos

Sportjournalist Friesch Dagblad www.desportjournalist.nl Twitter: @GerardBos

Geplaatst op 11 februari 2012, in Friesch Dagblad, SC Cambuur en rest Jupiler League, Voetbal en getagd als , , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

