Elfstedentocht 2012: Roundup in 174 woorden

Kijk, ik had hier natuurlijk een dagelijks update kunnen bieden van alle perikelen die zich hier in het Friese land afspelen rond een Elfstedentocht 2012. Maar daar had ik het véél te druk voor (ja, ik stond ook op de schaatsen). Mooi hoor, Hindeloopen, IJlst, Workum, Sneek en Bolsward). Hoe dan ook: ik kan ook even voor het gemak volstaan met een roundup. We hebben het allemaal wel gezien. Op tv, op internet, in de krant, op Twitter. Gekte genoeg.

En man, wat was die gekte mooi. Het is maar lastig om dan je hoofd als Friese (sport)journalist koel te houden, moet ik eerlijk bekennen. Een Elfstedentocht meemaken is één, daar werken als journalist is twee. Het zou een hoogtepunt uit mijn loopbaan worden. Alleen: de Tocht der Tochten komt er niet.

Nee, ook niet volgende week. Ik geloof er helaas niet meer in. Ook niet ondanks die fantastische uitspraak van ijsmeester Jan Oostenbrug afgelopen woensdag tijdens de persconferentie.

Maar wat was het een mooie tijd. Ik ga er een column over maken. Later meer.

Over Gerard Bos

Sportjournalist Friesch Dagblad www.desportjournalist.nl Twitter: @GerardBos

Geplaatst op 10 februari 2012, in Schaatsen, Winter en getagd als , , , . Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

